Friday, October 23, 2009

MERCEDES MATA BELALANG

Suatu pagi ketika seorang pegawai memasuki pejabat, ia telah ditegur olih setiausahanya.
“ Bos, kira-kira masa meninggalkan rumah tadi bos terlupa menutup pintu garaj ke. “
Si Pegawai tanpa berfikir ada sesuatu disebalik pertanyaan setiausahanya terus menjawab.
“ Sudah tentu Maria, saya tak lupa pintu garaj rumah saya termasuk pintu kamar kecil dirumah saya .” Jawab si Pegawai bergurau.
Setelah beberapa jam masa berlalu si pegawai baru menyedari zip seluarnya tidak berkancing dan barulah ia menyedari apa yang dimaksudkan olih setiausahanya tadi dengan pintu garaj.
Beliau kemudian menuju meja tempat membuat kopi yang letaknya dihadapan meja Maria setiausahanya.
“Masa pintu garaj saya terbuka tadi , kamu ada nampak Mercedes mata belalang saya didalamnya? “.
Maria tersenyum sambil menjawab, “ Mercedes mata belalang tak ada . Yang ada kancil dengan dua tayar yang pancet. “

No comments: